پایین جام جهانی اروپا مقدماتی جام جهانی 2018

پایین: جام جهانی اروپا مقدماتی جام جهانی 2018 لهستان رومانی lahestan romani moghadamati jam jahani 2018

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است / روحانی

    رییس جمهور شرایط کنونی دنیا را ناشی از یک سلسله غلط های در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دانست و با تاکید بر نقش ارزنده و تاثیرگذار رسانه ها در فرایند تصمیم ساز

    در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است / روحانی

    روحانی:در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است

    عبارات مهم : امنیت

    دکتر روحانی در جمع مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های همگانی آمریکا:

    در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است

    در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است / روحانی

    رییس جمهور شرایط کنونی دنیا را ناشی از یک سلسله غلط های در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دانست و با تاکید بر نقش ارزنده و تاثیرگذار رسانه ها در فرایند تصمیم سازی ها و تصمیم گیریها، انتقال حقایق و دفاع از منافع ملتها، اظهارداشت: رسانه های همگانی در این مقطع تاریخی، نه تنها جهت بیان واقعیت های موجود در دنیا بلکه جهت تصمیم سازی جهت آنهایی که مسوولیت اداره کشورها را در سراسر دنیا برعهده دارند،می توانند نقش ارزنده ای ایفا کنند.

    به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار شماری از مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های همگانی آمریکا اظهار کرد: در مجموع شرایط جهانی و منطقه ای ما به گونه ای نیست که احساس کنیم شرایط نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است است و اگر چنین است بعد در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها اشتباهاتی رخ داده است که ما امروز با این شرایط مواجه شده است ایم.

    رییس جمهور با مرور سالهای بعد از 2001 میلادی و شروع قرن تازه و طرح یک سلسله پرسش ها گفت: در این دوره 17 ساله آیا درعراق، افغانستان پاکستان، سوریه، لیبی، یمن و بحرین شرایط مردم بهتر شده است است؟ و آیا شرایطی که امروز تروریسم در منطقه و دنیا ایجاد کرده نسبت به اول قرن ، بدتر شده است و آیا مردم و یا تروریست ها نیرومند تر شده است اند؟

    رییس جمهور شرایط کنونی دنیا را ناشی از یک سلسله غلط های در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دانست و با تاکید بر نقش ارزنده و تاثیرگذار رسانه ها در فرایند تصمیم ساز

    دکتر روحانی افزود: آیا روابط کشور عزیزمان ایران و آمریکا در 40 ساله گذشته به نقطه ای رسیده که دو ملت از نوع روابط سود بیشتری ببرند و یا فاصله ها میان دو دولت و دو ملت زیاد شده است است؟ آیا مسیر انتخابی، مسیر صحیح و درستی بوده و یا خطاهایی داشته است؟ بزرگترین رسالت ما در شرایط امروز آشنایی دقیق جوامع و اوضاع امروز دنیا است و بررسی بر سر آن که در چه زمینه هایی درست و یا اشتباه کرده ایم و نقاط اشتباه را بتوانیم با کارها جبرانی بپوشانیم.

    در ادامه این نشست،مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های همگانی آمریکا به طرح نظر ها و پرسش های خود راجع به مباحث گسترده ای از مواضع ترامپ در قبال برجام تا سیاست کشور عزیزمان ایران در ارتباط با جنگ فعلی در یمن، مواضع سعودی ها و برنامه موشکی و روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران با بعضی کشورها پرداختند.

    رییس جمهوری راجع به برجام گفت: برجام توافقی است که بعد از سالها تلاش و زحمت فراوان دیپلماتها حاصل و در نهایت در شورای امنیت شرکت ملل در قالب قطعنامه 2231 تایید شده است است.

    در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است / روحانی

    دکتر روحانی اظهار کرد: عنوان برجام با همه موارد مشابهی که گاهی اوقات در مطبوعات از آنها یاد می شود کاملا متفاوت هست. اولا عنوان آن به مساله عدم اشاعه مربوط می شود و ثانیا توافق هفت کشور است و ثالثا این توافق با زحمت بسیار زیاد و با میزبانی و حمایت بسیاری از کشورها بدست آمده هست. این توافق به اتفاق آراء در شورای امنیت شرکت ملل تایید و و از همه مهمتر اینکه به عنوان پایه ای بوده که در طول حدود 2 سال گذشته اجرایی و عملیاتی شده است و باعث ایجاد شرایط تعاملی بهتری در روابط کشور عزیزمان ایران و کشورهای منطقه ، اتحادیه اروپا و سایر کشورها شده است است.

    رییس جمهوری تصریح کرد: در این توافق، نهاد نظارت کننده آژانس بین المللی انرژی اتمی است که بازرسان آن هر سه ماه از نتیجه های بازرسی های خود گزارش می دهند و مرجع دیگری نمی تواند راجع به این عنوان صحبت کند که آیا کشور عزیزمان ایران متعهد بوده و یا نبوده است؟ در تمام هفت گزارش آژانس نیز تاکید شده است که کشور عزیزمان ایران کاملا به تعهداتش پایبند بوده هست. بنابراین اگر دولت آمریکا این تعهد را زیر پا بگذارد همه ضررها و مسوولیتها بر عهده او خواهد بود و نشان می دهد کشور عزیزمان ایران کشوری است که به تعهداتش پایبند و آمریکا کشوری است که هیچکس نمی تواند به آن اعتماد کند. آیا که ممکن است روزی توافقی را بپذیرد و با روی کار آمدن دولتی دیگر در آن کشور، همه آن توافقات زیر پا گذاشته شود.

    رییس جمهور شرایط کنونی دنیا را ناشی از یک سلسله غلط های در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دانست و با تاکید بر نقش ارزنده و تاثیرگذار رسانه ها در فرایند تصمیم ساز

    دکتر روحانی افزود: بنابر این در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز هست. البته آمریکا اگر خارج شود ضرر و اگر بماند نفع می برد. ما جهت هر شرایطی آماده ایم و جهت ادامه راه خودمان مسئله نداریم ولی اگر آمریکا بخواهد از تعهدش خارج شود به معنای آن است که این تعهد دچار مسئله شده است و در این شرایط ممکن است کشور عزیزمان ایران راه دیگری را برگزیند.

    رییس جمهور راجع به مسایل منطقه و بویژه یمن نیز ، کارها عربستان و حامیان خود در این کشور از جمله بمباران کور مردم یمن و کشتار بیگناهان را نادرست و علی رغم همه اصول و مقررات بین المللی و انسانی دانست و گفت: حملات هوایی عربستان و کشتار مردم بیگناه یمن هیچ توجیهی ندارد.

    در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، کشور عزیزمان ایران پیروز است / روحانی

    وی افزود: ما معتقدیم تجاوز در یمن باید متوقف،کمکهای نوعدوستانه به آن کشور سرازیر و شرایط جهت مذاکرات یمنی – یمنی شروع شود تا مردم یمن جهت آینده خودشان تصمیم بگیرند و همه قوم ها باید در آینده یمن همکاری داشته باشند.

    دکتر روحانی با نکوهش استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال حقوق بشر و تسلیحات گفت : آمریکا انجایی که صحبت انعقاد قراردادهای بزرگ تسلیحاتی باشد سکوت کرده و انجام هرگونه جنایتی را محکوم نمی کند و چگونه این استانداردهای دوگانه قابل توجیه است.

    رییس جمهور با اشاره به همزمانی حضور ترامپ در عربستان و ترساندن کشور عزیزمان ایران با انتخابات ملت بزرگ کشور عزیزمان ایران گفت: حضور 41 میلیونی ملت کشور عزیزمان ایران در پای صندوق های رای عالی ترین پاسخ ملت کشور عزیزمان ایران به تهدیدهای بعضی کشورها و حرف های ترامپ بود و ایرانیان نشان دادند به نظام خود و دمکراسی اعتقاد دارند و مسوولان خودشان را پای صندوق رای گزینش می کنند.

    دکتر روحانی در تصویر العمل به این بیانات مقامهای آمریکایی که برنامه نظامی دفاعی کشور عزیزمان ایران توازن منطقه را برهم می زند، گفت: آیا برهم زشت توازن، برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران است یا ارسال سیل تسلیحات به منطقه ؟ و سکوت در برابر تجاوز یک کشور به کشور مستقل دیگر؟ بی تردید نظرسنجی خود آمریکایی ها تایید می کند که مردم منطقه نقش کشور عزیزمان ایران و برنامه مبارزه با تروریسم ما را بر خلاف نقش آمریکایی ها ، مثبت می دانند.

    رییس جمهور با تاکید بر اینکه فروش این همه سلاح به نفع منطقه نیست و مسابقه تسلیحاتی نباید باشد، گفت: ما در عین حال در یک منطقه پرآشوب زندگی می کنیم و تجربه دوران هشت ساله جنگ تحمیلی ، نشان می دهد نمی توان در دفاع از ملت خودمان تردیدی داشته باشیم. آن وقت که مردم بیگناه ما را صدام مورد بمباران می کرد، دنیا سکوت کرده بود و چشم های خودش را روی این جنایت بسته بود . مردم ما نمی توانند در برابر خطرات منطقه دست روی دست بگذارند،سلاح موشکی کشور عزیزمان ایران دفاعی هست. چه کسی اعتقاد است که کشور عزیزمان ایران از خودش دفاع نکند و هنگامی که کشورهای منطقه بروزترین تسلیحات را دارند کشور عزیزمان ایران سلاح مورد نیاز خودش را نسازد؟

    دکتر روحانی افزود: بعد از جنگ عراق علیه کشور عزیزمان ایران یعنی از سال 1988 تا امروز آیا کشور عزیزمان ایران از موشک علیه کشوری استفاده کرده است؟ ما تنها در یک مورد استفاده کردیم و آن زمانی بود که داعش داخل پارلمان ما مردم بیگناه را مورد کشتار قرار داد ما از طریق موشک جواب دادیم و مقر داعش را در سوریه نشانه موشک قرار دادیم. اگر کسی به ما تجاوز کرد محکم پاسخ خواهیم داد. دقیقترین موشکها که به سمت داعش شلیک شد، همین موشکهای کشور عزیزمان ایران بود و مقر مهم آنها در دیرالزور را نشانه قرار داد.

    رییس جمهور اظهارداشت:مردم ما موشک و سلاح دفاعی می سازند. بزرگترین مسوولیت دولت دفاع از امنیت مردم و امنیت ملی کشور است و من تعجب می کنم که چطور راجع به سلاح دفاعی سخن گفته می شود ولی راجع به انواع تسلیحات تهاجمی که هر روز مردم یمن را نشانه قرار می دهند صحبت نمی شود. مردم کشور عزیزمان ایران آزادانه پای صندوق رای می آیند و خواسته هایشان را با صدای بلند می گویند و یک صدای بلند این مردم ضرورت داشتن تسلیحات دفاعی در برابر متجاوزان بود. تولید تسلیحات دفاعی یک ضرورت جهت امنیت ملی ما است.

    وی راجع به پرسشی راجع به روابط کشور عزیزمان ایران و روسیه نیز این روابط را رو به توسعه خواند و گفت که دو کشور در عمده مسایل منطقه ای و بین المللی اشتراک نظر دارند و جهت ایجاد ثبات و امنیت تلاش می کنند.

    دکتر روحانی گفت: هر کشوری که در زمینه علمی، صنعتی و تولیدی و بانکی و وام های مورد نیاز به ما یاری کند البته ما روابط گرمتری با آن کشور خواهیم داشت چون ما در بخش انرژی نیازمند 200 میلیارد سرمایه خارجی هستیم و تاکنون میلیاردها دلار از سوی بعضی کشورها از جمله ژاپن ، روسیه و چین جذب شده است و آمریکا هم می توانست از وقت برجام استفاده کند ولی دارد به تصویر عمل می کند . در حالی که ما نیازمند ناوگان هوایی مسافری هستیم ولی مجلس نمایندگان آمریکا با مصوبه ای در معامله بوئینگ اخلال می کند و این حرکت آنان یعنی تکرار سیاست های شکست خورده.

    رییس جمهور در پاسخ پرسشی در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یک نیروی بزرگ مردمی و نظامی در کشور ما است و در جنگ هشت ساله نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و امروز هم جهت امنیت کشور عزیزمان ایران و مبارزه با تروریسم نه تنها در کشور عزیزمان ایران بلکه در سوریه و عراق، نقش بسیار موثر و مهمی را ایفا کرده و می کند.

    دکتر روحانی همچنین در پاسخ به پرسشی راجع به همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: باید توجه کرد که هر گونه عوض کردن بر خلاف قانون اساسی و تمامیت ارضی، و جهت امنیت و صلح در عراق و کل منطقه بسیار خطرناک هست. مرزهای جغرافیایی را نباید بگذاریم عوض کردن کند آیا که این حرکت، آغازگر دومینویی از تنش خواهد بود که آخر آن معلوم نیست به کجا ختم شود. روابط بین اربیل و بغداد نیز به عنوان یک عنوان داخلی عراق و در چارچوب قانون اساسی آن کشور پیگیری شود.

    دکتر روحانی در پاسخ به پرسشی راجع به ارتباط دادن دین اسلام و بعضی گروه های تروریستی گفت: اسلام دین صلح و دوستی است و میان این دین و گروههای تروریستی هیچ ارتباطی نیست همانطور که ممکن است یک گروه مسیحی افراطی اقدامی تروریستی انجام دهد که نمی توان آن را به دین مسیحیت مرتبط کرد.دین اسلام با هرگونه خشونت ، ترور و آدمکشی مخالف است و ایجاد ارتباط میان این دو، یک اتهام بسیار خطرناک جهت امنیت دنیا هست.

    واژه های کلیدی: امنیت | ایران | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | ایرانیان | حسن روحانی | دکتر روحانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار